چگونه زمان دور زدن خود را بهبود ببخشیم

چگونه زمان دور زدن خود را بهبود ببخشیم

1401/02/09 19:39:10

چگونه زمان دور زدن خود را بهبود ببخشیم

 

چگونه زمان دور زدن خود را بهبود ببخشیم

وقتی صحبت از ورزش موتوری به میان می آید، راس بنتلی، مشاور گارمین، چیزهای خود را می داند. بنتلی که خود یک راننده مسابقات حرفه ای سابق است، عناوینی از جمله قهرمان مسابقات جاده ای ایالات متحده در سال 1998 و برنده 24 ساعت دیتونا در سال 2003 را دارد و اکنون وقت خود را صرف مربیگری رانندگان در تمام سطوح تجربه می کند تا به آنها کمک کند تا آن دور کامل را تعقیب کنند. .

لحظه ای که یک دور در یک پیست مسابقه رانندگی کرده اید، دیگر هرگز مثل قبل نیستید. شما به جهان کاملا متفاوت نگاه می کنید. شما شروع به دیدن اوج ها در تقاطع های خیابان های شهر می کنید، ارتفاع در بزرگراه های کوهستانی به عنوان سطوح کشش متفاوت تغییر می کند، و کاری که با پاهای خود روی پدال های گاز و ترمز به عنوان یک رقص انجام می دهید.

البته هنگامی که یک دور در یک مسیر مسابقه رانندگی می کنید، در مورد زمان نیز متفاوت فکر می کنید. ثانیه ها و کسری از ثانیه به همه چیز تبدیل می شوند و حتی ممکن است وسواس داشته باشید که زمان دور خود را پایین بیاورید.

اما چگونه؟

فقط سه کار می توانید با ماشین خود انجام دهید: ترمز، پیچ و شتاب. بنابراین پاسخ ساده به این سوال که چگونه زمان دور خود را کاهش دهید این است که هر یک از این موارد را کمی بهتر انجام دهید.

و وقتی می گویم کمی، منظورم کمی است. فرض کنید اگر بهترین زمان دور خود را در یک پیست با ده دور یک ثانیه کاهش دهید خوشحال خواهید شد. این یک دهم ثانیه در هر گوشه است. این کمی است. حالا تا یک دهم ثانیه بشمار. شما نمی توانید آن را انجام دهید، می توانید؟ بنابراین ما به دنبال یک سود بزرگ نیستیم. ما به دنبال چند دستاورد کوچک هستیم.

بیایید از آخر شروع کنیم و به سمت عقب حرکت کنیم: از شتاب گیری تا پیچ ها و در نهایت به ترمزگیری.
شتاب
همین الان از خود بپرسید چند درصد از دور خود را در حالی که پای راست خود را روی زمین قرار می دهید و با گاز کامل می گذرانید؟ به نقشه مسیر نگاه کنید و به تمام مناطقی از مسیر فکر کنید که در آن دریچه گاز کامل هستید - مسیرهای مستقیم طولانی، مسیرهای مستقیم کوتاه و حتی مسیرهای مستقیم کوتاه‌تر بین پیچ‌ها. چند درصد از کل طول مسیر است؟ لازم نیست دقیق باشد - دل و روده شما به شما چه می گوید؟ برای من مهم نیست که شما 30٪، 90٪ یا هر چیزی در این بین بگویید. فقط عددی را انتخاب کنید که نمایانگر چیزی باشد که روده شما به شما می گوید.

دفعه بعد که در مسیر حرکت کردید، 3 درصد بیشتر از دور را با دریچه گاز کامل سپری کنید. نه 10٪ بیشتر، یا حتی 5٪ بیشتر - فقط 3٪ بیشتر. چگونه؟ قبل از شروع به ترمز گرفتن برای هر پیچ، کسری از ثانیه بیشتر در گاز کامل بمانید. کمی زودتر از هر گوشه به سمت گاز کامل فشار دهید. سپس، به دنبال مکان‌هایی در مسیر بین گوشه‌ها باشید که پای شما به آن می‌رسد، مثلاً 60% دریچه گاز. اکنون، حتی برای کوچکترین کسری از ثانیه، به گاز کامل، 100% بروید. این همان چیزی است که من به آن «هشت زدن» ماشین می‌گویم.

اگر یک جلسه کامل را در پیست صرف کنید و فقط بر روی گذراندن 3 درصد بیشتر از دور با دریچه گاز، نزدیک شدن به پیچ ها، خروج از پیچ ها و بین پیچ ها تمرکز کنید، اگر زمان دور خود را کاهش ندهید، شوکه می شوم.

کرنر زدن
در مرحله بعد، اجازه دهید به پیچیدن، و به طور خاص به دو سریع ترین پیچ در مسیر نگاه کنیم. بزرگترین چالش با پیچ های سریع این است که می توانند به نوعی ترسناک باشند. به همین دلیل است که بسیاری از رانندگان در پیچ های آهسته خیلی سریع و در پیچ های تند خیلی کند هستند. پس هدف شما این است که فقط یک مایل در ساعت سرعت بیشتری را از طریق آن دو سریع ترین پیچ در مسیر انجام دهید. در بیشتر موارد، هنوز باید مقداری سرعت را برای این پیچ‌های سریع تنظیم کنید - قبل از آن، دریچه گاز را بردارید یا ترمز کنید. آنچه من از شما می خواهم انجام دهید این است که فقط کمی کمتر از یک تنظیم سرعت استفاده کنید. در واقع، تنها کاری که از شما می‌خواهم این است که کمی سبک‌تر از گذشته ترمز کنید. بله، درست خواندید - فندک ترمز. من می دانم که به نظر می رسد راه برای رانندگی سریع ترمز کردن دیر و سخت در هر پیچ است، اما این بهترین راه برای نزدیک شدن به پیچ های سریع نیست. در این گوشه‌ها، بهتر است تنظیم سرعت را کمی زودتر و سبک‌تر انجام دهید و یک یا دو مایل بر ساعت دیگر را به داخل و در کل گوشه حمل کنید. من گمان می‌کنم که با انجام این کار متوجه می‌شوید که خودروی شما پایدارتر است، زیرا سرعت آن را کم نمی‌کنید و مجبور نمی‌شوید دوباره آنقدر شتاب دهید، که تعادل خودرو را به هم می‌زند. حمل یک مایل در ساعت بیشتر از طریق دو سریع ترین پیچ در مسیر، زمان دور شما را افزایش می دهد، و این تغییر بزرگی نیست - فقط یک مایل در ساعت. شما می توانید به راحتی از عهده آن برآیید، به خصوص که خودروی شما تعادل بهتری خواهد داشت، به این معنی که در پیچ ها چسبندگی بیشتری خواهد داشت.

البته، خطی که از گوشه ها عبور می کنید بسیار مهم است، و مواقعی وجود دارد که در واقع روی خط بهینه "لغزنده" می کنید. این یکی از جنبه‌های مورد علاقه من در مورد نحوه مربیگری Garmin Catalyst™ است، زیرا بلافاصله تشخیص می‌دهد که مسیر سریع‌تری پیدا می‌کنید و به شما بازخورد می‌دهد، بنابراین شما آن خط را به‌طور پیوسته‌تر هدایت می‌کنید.

ترمز
خوب، پس با صرف زمان بیشتر در دریچه گاز و حمل یک مایل در ساعت سرعت بیشتر در سریع ترین پیچ ها، زمان دور خود را بهبود بخشیده اید، بنابراین وقت آن است که به ترمزگیری نگاهی بیندازید.

همانطور که گفتم، ما تمایل داریم فکر کنیم که ترمز کردن دیر و شدید در هر گوشه ای باعث می شود سریع شوید، اما این لزوما درست نیست. گاهی اوقات، در مورد پیچ‌های سریع، می‌خواهید ترمز سبک‌تری داشته باشید تا سرعت خودرو را زیاد کند نکنید. اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید با ترمزهای خود انجام دهید.

بزرگترین تفاوت در تکنیک بین بهترین رانندگان جهان و سایرین در نحوه رها کردن یا راحت کردن پدال ترمز است. این زمان و سرعت رها شدن ترمزها است که تفاوت را ایجاد می کند. زمان بندی به زمانی اشاره دارد که شما شروع به کاهش فشار از روی پدال نسبت به نقطه چرخش می کنید. می‌توانید قبل از چرخیدن، درست در حین چرخش یا پس از چرخش، رها کردن را شروع کنید. و می‌توانید پدال ترمز را سریع، آهسته یا چیزی در این بین رها کنید (این میزان رها شدن است).

وقتی زمان و سرعت رها شدن ترمزها را درست به دست آورید، متوجه می شوید که می توانید با مایل بر ساعت اضافی یا بیشتر وارد پیچ ​​ها شوید، زیرا وزن لاستیک های جلو را بهتر مدیریت خواهید کرد. به آنها کمک می کند جهت ماشین شما را به سمت گوشه بهتر تغییر دهند. همچنین متوجه خواهید شد که اکنون خودروی خود را در جهت بهتری قرار داده اید، بنابراین می توانید در حالی که دریچه گاز را تغذیه می کنید، از اوج عبور کنید - و در واقع زودتر به حالت کامل دریچه گاز برگردید. بله، شما از زمان بندی و سرعت رها شدن ترمزها استفاده می کنید تا به شما کمک کند هنگام خروج از پیچ ها زودتر به گاز کامل برسید.

آیا متوجه شدید که ما به دایره کامل رسیده ایم؟ نحوه استفاده از ترمزها به شما این امکان را می دهد که کمی سرعت بیشتری را در پیچ ها حمل کنید و زودتر به دریچه گاز برگردید تا بتوانید سریعتر به سرعت پایین بیایید. کمی اینجا، کمی آنجا و اکنون کمی بیشتر - و همه اینها بیش از یک کمی است
بیت شما زمان دور خود را کاهش داده اید.

بخشی از طبیعت انسان این است که ما تمایل داریم آنچه را که برای آن پاداش می گیریم تکرار کنیم، و این یکی از اجزای کلیدی Garmin Catalyst* است: در واقع هر بار که کاری را انجام می دهید که منجر به کسب سود می شود، بازخورد تأییدکننده ای به شما می دهد - در زمان واقعی. آن کمی زمان دور در واقع، شما شروع به هوس کردن پیام «بهترین جدید» خواهید کرد. بله، زمانی که ترمز، پیچیدن و شتاب گیری خود را در بخشی از مسیر بهتر از همیشه ترکیب کرده اید، مربی صوتی به شما می گوید